Wednesday 11 August 2010

花雨夜

This morning, saw someone posted this video clip in Facebook, and I was immediately transported back to the time when I first saw the MTV. Many years ago, when I first heard and saw 張清芳 - 花雨夜 MTV, I fell in love with the music and backdrop.  I love nature, greenery, water falls and the woods. I would love the cool weather in that place everyday. This MTV was well shot, soothing scenery, melodious voice - pure magic. It is also great for visualisation during meditation.  I once had a dream of what I saw very similar to this place. Very very comfortable feeling.

多么凉, 多么香, 多么美....

Enjoy this, just as I did. Thanks for the memories.




那是树林里花儿纷飞
那是树林里花儿纷飞


山风溪水狗狗炊烟
热汤木桌缺了谁
鸟叫虫鸣莺声燕语
何苦惹是是非非
山风溪水狗狗炊烟
热汤木桌别喝醉
就算醉有了我会更陶醉


你说我太傻人生本匆忙
花儿身上插挥挥衣袖吧
我不想要历尽沧桑陶醉梦里
紧抓不放陪我好吗


山风溪水狗狗炊烟
热汤木桌缺了谁
不要笑我梦得太美
梦里等着你来陪
山风溪水狗狗炊烟
热汤木桌别喝醉
就算醉有了我〔会〕更陶醉


昨夜梦里有个地方
红叶森林的牧场
隐约听见有人吹着
一首歌叫雨夜花
雨夜花花雨夜夜里花儿缤纷坠
多么凉多么香多么美

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...